fredag 6 mars 2015

...årets första gjutning...


...ja nu har jag gjort en liten första gjutning för i år,
nu när våren börjat komma hit, så känns det lockande att även börja gjuta...


...ogräset är alltid användbart, i alla fall just nu i trädgården.
Cattis Steffensen, har superfina formar i kanon kvalitet...


...inte bara formarna jag kan rekommendera, utan en jättebra bok med...
KOKBOK FÖR BETONG,
jag har gjutit en del, men oj  mycket tips jag 
har hittat. Riktigt bra o lärorik...ett bra tips!


...önskar er en skön vårhelg...

7 kommentarer:

  1. Underbara alster som vanligt....=)
    Tack för boktipset...!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Så fint och så lockande att göra första gjutningen för i år.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du gjuter. Tack för boktips. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina gjutningar det blev! Ogrässkyltar behöver jag många...
    Tack för tipsen om formar och bok.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Skylt för ogräs, klockrent :) Jättefin, och fint hjärta.

    SvaraRadera
  6. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvaraRadera
  7. Inte förrän idag fick jag fingrarna ur... och gjorde årets första blandning. Säckarna har legat i uthuset hela vintern så det var lite spännande att se hur mycket som skulle gå att använda. De blir ju lätt stenhårda av att ligga sådär.
    Nu väntar jag spänt till imorgon för att våga rucka lite på en del av grejorna för att se om det blivit lyckat eller bara blaha.
    Håller med dej om att formarna håller toppklass hos www.former.nu

    Kram från Helen

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥