torsdag 2 maj 2013

gjutet med pigment...


...häromdagen göt jag till en beställning, och passade då på att 
gjuta en liten sats med svart pigment i...


...sist när jag pröva, så hade jag betydligt mer pigment i, och det 
blev verkligen svart... Denna gången måttade jag inte, utan strödde i lite på må få...


...resultatet blev en mycket mer mörkgrå ton...
och jag gilla den...


...hjärtat i mitten är utan pigment...


...helt okey ihop med betongen utan pigment med...


...just nu är det fullt ...IGEN... i ateljén...suck!
...det är för liten plats, så är det... ;)


7 kommentarer:

  1. Jättefint med pigment i tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt med pigmentet! Fint med de olika nyanserna på betongen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Jättefina ljusstakar och riktigt snygg färg. Kul att du hela tiden hittar på nya saker, kreativ till tusen:) ses snart! kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina alster och så snyggt med olika pigment i "grått"...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Så fina saker du gjutit. Nu blev jag riktigt taggad på att plocka fram mina saker och börja vårens betonggjutning.
    En fin vecka önskar jag dig och må så gott!

    SvaraRadera
  6. Så fina saker du gjuter och den svagt svart färgen blev perfekt! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Vad många fina saker du har gjort! Det är roligt att använda svart pigment i betongen det blir en fin mörkare nyans.
    Kram Therese

    SvaraRadera

Alltid lika glad för dina små ord...
Kram Malin♥